Daisypath Anniversary tickers

Nuffnang Ads

Wednesday, July 24, 2013

Bubur Nasi & Sweet Potato bekalan utk Sofiyya

~Assalamualaikum~

Arinie lps je sahur ibu Sofiyya dh semangat nk siapkan bekalan utk Sofiyya.. Smlm dh bekalkan Sofiyya dgn bubur kosong... Mak kata Sofiyya mkn laju je... Sbb bubur kosong je so saya xrisau sgt la psl allergi... Makanya saya xikut 4 days rule tue... hehehe.. Derhaka skit part nie...

Disaat Sofiyya nyenyak tido..saya pn menyediakan peralatan nk perang masak...hehehe... Pdhal guna Avent steamer & blender ngn slow cooker je pn... Xyah msk dapur pn...hehehe..

~Budak yg xsuka tido atas bantal~

So saya start msk nasi...saya guna brown rice yg dh direndam semalaman... Msk dgn slow cooker...tp saya guna high sbb nk cpt kan...kalu msk dr mlm br bole guna auto... Msk skit je sbb Sofiyya br je nk blaja mkn... Guna slow cooker nie amik masa gak dlm 2jam la.. So kalu korg nk cpt masak atas dapur trus la yer... 5 minit dh siap... huhu.. Then saya steam sweet potato... Hiris halia skit sbb nk buang angin kt sweet potato tue... Dh siap steam saya buang halia tue dan blend sweet potato... Sweet potato yg dh siap blend tue saya masukkkan dlm storage utk bekukan... Tinggalkan skit dlm blender utk blend ngn bubur nasi nnt...


Bila bubur dh siap msk saya masukkan dlm blender dan blend ngn sweet potato td... Hasilnya..


So next time saya cuma perlu msk bubur dan blend bubur je... Pastue warmkan sweet potato yg dh dibekukan tue... Then campur je dlm bubur nasi yg diblend... Senang kan???..

Hopefully Sofiyya suka la mkn bubur nasi sweet potato nie... Wlpn ibu xdpt nk suapkan sndr kt Sofiyya sbb ibu kena keje...tp ibu still harap Sofiyya dpt makan makanan dr air tgn ibu... Semoga anak ibu membesar dgn sihat dan jd anak solehah dan bijak... Amin...

1 comment:

diary_ciknaa said...

sejak dah makan ni kemain pipi sofiyya makin lebuh! eh tak bleh komen lelebih..budak ni lain mcm sikit..