Daisypath Anniversary tickers

Nuffnang Ads

Thursday, July 25, 2013

Bubur Kurma

~Assalamualaikum~

Sofiyya br je blaja2 mkn bubur nasi...so resipi bubur saya xde la extravaganza sgt yer.. Jgn lak ada yg mengata...eleh wat bubur gitu pn nk tulis dlm blog...huh...sukati saya la kan....

Dh 2 ari bg Sofiyya bubur ngn sweet potato... Tetiba Sofiyya start selsema lak smlm coz my mum selsema...brjangkit la tue... So I decided to stop sweet potato sbb sweet potato sejuk dan angin...

Arinie saya wat bubur nasi dan kurma... Hopefully kurma dpt bentuk antibodi Sofiyya lwn selsema tue.. huhu... Saya guna kurma yg brtangkai nie sbb ada trbaca yg kurma dh xde tangkai tue dh direndam dgn gula...so sgt manis... Kurma yg brtangkai nie lebih elok dan original rasanya...xde campur gula...


Memula basuh kurma tue...buang biji dan steam... Then lps steam tue saya buang kulit...xpasti lak kalu xbuang kulit tue ok ke x... Saya juz risau je kulit tue kasar even dh blend nnt... Jd saya buang je la kulit kurma tue... Pastue blend je... Saya dh msk bubur nasi siap2 so saya blend kurma tue skali ngn bubur nasi... Dh ready tue saya renjiskan skit virgin olive oil.. Konon2nya utk antibodi Sofiyya yg kena selsema tue la...hehehehe...

Td saya kol mak tanya Sofiyya ok x mkn bubur tue... Mak saya kata dia suka sgt...menganga je mulut tue bila suap... Habis sebekas bubur yg saya bekalkan tue... Alhamdulillah... Seronok lak dgr mak ckp camtue... Nie yg xsabar2 nk timbang berat Sofiyya nie... hehehe...

1 comment:

Fariza said...

rayyan pun suka bubur kurma.
lmbt bg mengamuklah dia.
hihihihi
nanti kita date lg ye :)