Nuffnang Ads

Monday, July 1, 2013

~Sofiyya & Puree Pear~

~Assalamualaikum~

Lambat sudah entri nie..sepatutnya wat 4 ari selepas entri Puree Avocado aritue... Tp bz sgt smp xsempat nk wat entri nie... So far Sofiyya passed 4 days rule puree Avocado..xde alergi..xde sembelit... Alhamdulillah....

2nd puree utk Sofiyya aritu saya watkan puree Pear... Sgt la mudah..semudah ABC...hehehe... sempat je buat pg2 subuh tue sblm pegi keje... Cuma bising bunyik blender je pg2 alam tue...hehehe... Tp demimu Sofiyya...ibu gagahkan diri bgn pg2 utk wat puree Pear....

Bahan2 cuma Pear 2bijik... Pastue peralatan cam biasa la...hehehe..


Basuh pear tue bersih2...pastue kupas kulit... Potong dadu and masukkan dlm blender... Saya xsteam pn sbb lg suka bg Sofiyya yg fresh... Lgpn kalu dh blender nnt tekstur Pear tue akan jd halus je...so xperlu risau baby trcekik ke... Saya blend smp jd halus cam kt bwh nie...


Pear nie byk air...so puree pear nie mcm lembik skit... Liza try rasa...manissss.... Tp bila try tambah ngn susu ibu dia jd makin cair...so xyah tambah susu pn bole gak... Senang je kan nk wat puree Pear nie...?


Mcm biasa saya wat dlm 4 bekas utk 4 arie... Saya akan bekukan kt freezer umah mak...senang la xyah tiap2 pg nk mengangkut ke umah mak kan... Mak saya kata memula mkn Sofiyya mcm xsuka sgt... Maybe sbb manis kot... Ye la sblm nie Sofiyya minum susu ibu je...pastue bg Avocado yg rasanya lemak2... Nie bg pear yg manis lak...sbb tue Sofiya xbiasa kot... Tp lps 4 ari licin Sofiyya mkn...hehehe.. Dh bole terima rasa manis la kot... 

Ok..next entri puree pumpkin lak...=)

3 comments:

erin said...

x pernah bagi Aish pear, nape ntah, sbb maknya ni x reti pilih kot, takut salah pilih masam, ada ke pear masam? imaginasi sendiri aku ni

m@m@yAyA said...

hurm cedapnya puree pear sofiya nie..
lor cmne dlu leh lupa nak bg yaya mamam pear nie asikla buah yg sm jer..huhu

~Lieza~ said...

Erin: Pear sumer manis kot...yg buah lai atau pear cina tue yg ada masam... Tp puree pear nie mmg manis la liza rasa..

Zura : Xpe...skrg bg je Yaya hisap pear tue...hehe..