Daisypath Anniversary tickers

Nuffnang Ads

Friday, November 30, 2012

Review Pureen Warehouse Sale - November 2012

~Assalamualaikum~

Nie update citer dh basi...huhu... Dh nk seminggu brlalu... Pureen Warehouse Sale 24 & 25 Nov 2012.. Saya decided utk pegi 24hb (Sabtu)... Sblm pegi tue dh bc review blogger yg sblm2 nie... Mmmg pack dan sgt mencabar la kalu nk shopping kt situ... Dh nama pn warehouse sale...what do u expect kan??? 

Asalnya plan nk brtolak kul 8.30 pg...tp disebabkan aritu ujan trn ngn lebatnya di pg ari...maka ssh plak nk bangkit dr katil...hehehe... Bkk je mata dok pandang hubby kt sblh... Hubby dok tunggu saya bgn...saya plak dok tnggu hubby bgn dlu... hahaha... Last2 kul 8.30 pg br kuar umah and gi sarapan dlu... Pastu amik adik saya kt Ampang sbb nk mtk tolon dia jd tukang kaut...hehehe...

Smp kt PJ around kul 10.30pg camtu.. Masa tue ujan dh berenti and ramai gak dh brgerak balik sambil membawa plastik2 besar...huhu... Mst diaorg smp pg2 masa tgh ujan tue...tabah btul la... Kebetulan masa tgh carik parking tue ada guard suh masuk kt Academy yg bebetul sblh Pureen Warehouse tue... So trus je la msk dlm tue and senang je dpt parking... Jln dkt je la... Keadaan masa smp tue mmg dh ramai org pn... Masa kitaorg jln masuk tue kaunter bayaran pn dh ada yg beratur...


Then brmula misi kitaorg mengambil brg2 yg diperlukan...serius org mmg ramai giler... Nasib baik ada hubby and adik saya...diaorg la yg brtungkus-lumus menyambar barang2 mengikut listing yg saya bg...hehe... Saya plak dok tepi dan jaga brg2 yg diaorg dh amik... Memula tue saya serang gak bakul2 brg2 tue...tp lama-lama trus surrender sbb org dok langgar2 je...Sakit perut nie bila trsepit kat bakul2... Aduhhh...tue yg dok tepi je... Lps settle amik detergent, wipes, changing matt sumer baru la kitaorg gie ke bhgn baju... As expected sumer bakul dh kosong...sbb org yg smp awal2 dh kaut dlu and pilih kt tepi... So agak ssh gak la utk saya pilih... Tp amik gak la dr beg2 yg org2 tue dh tinggalkan... 

Masa memilih baju tue org dh start ramai and its almost 12.30 tghari... so keadaan makin bahang wlpn br lps ujan... Saya dh mula sesak nafas... After pilih baju2 and calculate sumer brg kitaorg saya pn decide utk suh hubby gi bratur kt kaunter dlu... Masa tue adik saya l;ak tgh pilih baju utk anak2 dia plak... When its almost 1 tghari saya dh mula pening...tengkuk brpeluh2 and rasa nk pitam... Dok kt tepi kwsn yg xramai org then trus muntah...huhuhu... Maka brmula la episod bebelan dr en. hubby sbb dia mmg xnk gie tmpt2 crowded camnie...tambahan plak saya dh 34 weeks and takut kalu apa2 jd kt saya... But knowing me yg degil nie...tetap gak pujuk hubby utk gi sale nie... Bila dh muntah pitam camnie sure la en hubby menegakkan hujahan dia sblm nie...=(

Then en. hubby gi beratur...saya lak dok kt dlm kaunter Pureen Yogurt Baby bath (kwsn sale person je ada...customer xleh msk..). Ada uncle kt kaunter tue siap bg saya kerusi and suh saya dok bwh kipas...maybe sbb dia tgk saya dh pucat and lembik sgt kot...huhu... Leganya masa tue dpt brnafas... Adik saya plak meneruskan misi membeli makanan Heinz utk anak dia dan en. hubby saya gigih beratur utk byr... 

Nie la pemandangan dr dlm kaunter tue..

Lebih kurang 30 minit pastue en. hubby kol kata dh nk smp kaunter...so saya pn gie la kt en. hubby... Kebetulan masa tue adik saya pn dh selesai byr makanan anak dia (Heinz ada separate kaunter). Masa kat kaunter tue ada gak saya pening2 skit...rasanya sbb oksigen xcukup la kot... Bila kt kwsn kurang org br saya bole brnafas dgn ok... Selesai byr sumer trus gi parking... Masa nk kuar parking nie pn jln dh jem... Lebih kurang sejam gak la nk kuar dr parking tue je...huhuhu...

Serius mmg ramai org la dan sgt mencabar trutama bg ibu mengandung cam saya nie... Mmmg terasa sgt oksigen xsmp ke kepala... Bahang dan panas bila dh pukl 12 tghari ke pukul 1 tghari tue... Tp saya puas ati la sbb brg2 yg saya listkan sumer berjaya dibeli dgn harga yg saya bajet... Cuma baju2 xdpt banyak la... Masa tue saya dh xlarat nk brjuang merebut baju2 tue sumer... So mana yg ada je la saya rembat...

So brg2 yg brjaya akan diupdate dlm next entri la yer... =) 

2 comments:

puan.mila said...

dgr je warehouse mmg best tp nak bersesak tu mmg xsggup..kalau hubby mila mmg surender awl2 la sbb dia kecian kt mila..tkut jd pitam cmtu la..pernah pitam time kt bazar ramadan..kes xckup oksigen cmtu la..hehe

mrs gold said...

MG pi yang ari ahad..baju banyak yg x dak dah..orang ramai jugak..mungkin sabtu lagi ramai