Daisypath Anniversary tickers

Nuffnang Ads

Tuesday, October 16, 2012

Scan 3D/4D - Anak Ibu Comellll

~Assalamualaikum~

Alhamdulillah...last Saturday dh dpt wat 3d/4d scan... At last...sumer persoalan dh trjawab... Alhamdulillah baby sihat dan sgt aktif... Ibu pn dh tau baby ibu nie girl ke boy...hehehe...

So arinie nk citer experience wat 3d/4d scan nie... Saya wat appointment ngn Jezzlyn [FB/Website].. Sblm nie mmg byk review psl Jezz so memandangkan Jezz ada service kt Ampang so saya decide utk wat ngn Jezz je la... Lgpn harga Jezz lebih murah compare ngn tmpt lain...

Mlm before nk gi scan tue saya dh borak2 ngn baby... Saya dh pesan kt baby "esok ibu nk tgk baby...Baby tnjuk kt ibu ngn abah tau yg baby nie girl ke boy... Nnt senang ibu ngn abah nk beli baju cantik2 utk baby...senang gak abah nk pilih nama utk baby...". Mlm tue rasa excited sgt...xsabar nk tgk baby... Last scan masa 19weeks...tue pn 2d je... Kali nie lebih excited sbb baby dh 28 weeks...so mst la dh tembam kan... Hehehe...

Esoknya kuar pg dr Keramat and pegi breakfast roti canai kt Ampang... Pastue ujan lebat lak...trperangkap kat kedai mamak tue smp 2jam sbb kete parking jauh... Bila nk gerak balik plak jln jem truk...so kitaorg decide utk lepak umah mak saya je la kt Ampang... Masa tue dh pukul 12tghari pn... So lepak2 kt umah mak and lunch trus... Around 2.15 br gerak gi klinik tue utk scan...sbb saya dh tau Klinik tue ktne so xde la amik masa yg lama... Smp je daftar nama and tnggu jap... Masa tue ada sorg couple tgh tnggu turn gak... Tp couple tue msk dlm 15 minit je kot... Then smp la turn saya... weeee.....excited...

Bila Jezz ltk je scanner tue kt perut...trus nmp gender baby...hehe... Baby ibu mmg pandai and dgr ckp...Baby dh igt pesan ibu mlm sblm tue suh tnjuk gender.... Hehe... Sgt jelas... In fact gender baby adalah imej pertama yg kitaorg nmpk bila Jezz letak scanner tue kt perut... Hehe... Bijak kan baby saya? Hehe... 

Then smp la part yg paling kelakar...kitaorg nk tgk muka baby... Tp baby malu...Baby dok tutup separuh muka dgn tgn...Pastu baby pusingkan muka dia arah belakang...xmo bg org tgk muka dia... Huhuhu... Owh...ibu lupa nk pesan mlm sblm tue suh tnjuk muka gak...hehehe... Agaknya baby kata ibu ngn abah nk tgk gender je...so baby tnjuk gender je la...xmo tnjuk muka....hahaha... Sweet btul la anak ibu nie... Ibu dh salah bg pesanan la nie... Hehehe... Maka brmula la proses pujuk memujuk ngn baby...suh baby alihkan tgn dia... Abah baby siap janji nk bg ibu mkn biskut Apollo lg kalu baby tnjuk muka (sbb saya ada diabetes masa pregnant maka hubby xbg mkn menda manis...so Apollo tue reward kat saya ngn baby la kalu baby tnjuk muka...hehehe). Pastue br la baby alihkan tgn skit2...smp la nmpk muka baby... Subhanallah... rasa nk menitik air mata tgk baby dlm perut nie... Mulut and idung baby mcm ibu....sori abah...hehehe... Terasa cam ada getaran kt dada nie saat tgk baby dlm kandungan saya nie brgerak2 dan respon pd prcakapan saya dan Jezz... 


Nie gambar baby yg malu2 nk tnjuk muka..

Alhamdulillah...baby saya sihat dan perkembangan baby pn sesuai dgn usia kandungan... Jezz kata baby xkecik sgt and xbesar sgt wlpn perut ibu kecik je... Kuasa Allah kn...wlpn kecik je perut saya tp baby saya sihat dan sesuai dgn usia kandungan.... Air ketuban 16 which is ok...  Cuma kaki baby pjg...Kaki model kata abah...hehe... Kaki pjg tue mst ikut abah...sbb tue la baby kuat sgt menendang perut ibu yg kecik nie... Apa lg yg mampu saya ucapkan selain rasa syukur pd Allah yg xtrhingga... Selama nie saya sgt2 risau psl baby sbb spjg pregnant saya ada diabetis and anemia... So saya risau sgt kalu baby saya besar sgt or kecik sgt... But alhamdulillah....semuanya ok... 


Skrg tiap2 ari balik keje je mst tgk gmbr baby...nk tido pn tgk gmbr baby dlu... Rasa xsabar2 lak nk peluk baby... Tp baby kuar bila dh full term ok... Nie la permata hati saya dan hubby...

Anak ibu yg comel..

Gender?? Rahsia la dlu yer... Xpn korg bole je teka kalu tgk dr muka baby nie... hehe... Rasanya bole agak kot baby girl ke baby boy... (",)

Saya sgt brsyukur dgn kurniaan Allah yg satu  nie... Ya Allah peliharalah anak dlm kandunganku ini... Jauhkanlah kami dr segala mara bahaya... Permudahkanlah aku utk melahirkan anak dlm kandunganku ini dgn selamat... Amin...

4 comments:

puan.mila said...

bestnya dh scan 3D/4D..mila pun skrg 28w tp plan nak scan 30w above cmtu..xsbrnya jgk nak tgk baby sndiri..bijak baby liza :)

~Lieza~ said...

Mila : Liza pn plan nk scan dlm 30 weeks...tp sbb raya haji..pastue takut bz and xsabar nk tgk baby...tue yg scan awal nie... Hehe...

Fariza said...

baby comel :)
hari2 tgk pict baby yg dpt tu. hik3.
rindu kan.
alhamdulillah semua ok

~Lieza~ said...

Fariza...xlama lg je Fariza dh dpt peluk baby.. Liza lak kena sabar lama skit...