Daisypath Anniversary tickers

Nuffnang Ads

Thursday, August 18, 2011

Walaupun kami berbeza...

~Assalamualaikum~

Arinie nk wat entri psl my dearie la..Mmg xpenah pn citer psl dia dlm blog nih.. Takut dia trbaca sbnrnye.. Mmg dia penah mtk blog address saya...tp saya malu nk bg dia baca... Xtau la plak kalu dia dok belek2 BB saya n trjmp blog nih...hehe..

Slalunyer org akan citer betapa diaorg sgt serasi ngn pasangan masing2 sbb ada minat yg sama...perangai yg sama.... Tp bg saya plak lain citernye.... Wlpn ramai yg dok kata muka kitaorg nie seiras...tp hakikatnye perangai kitaorg mmg brbeza... Bila pegi mana2 kenduri ada je yg tegur muka kami seiras... Smp ada yg tanya kat mak "mana satu anak kamu..yg lelaki ke yg pompuan? Muka sama je dua2.." hahaha.. Mak saya trgelak masa tue.. Korg rasa kitaorg seiras x?? hehehe...Muka je sama...kulit x sama.. Saya nie lg hitam  gelap drpd my dearie..

Lps brtunang nie kitaorg blaja utk mengenali diri masing-masing.. Makin byk plak prbezaan yg saya nmpk... huhu.. Tp wlpn berbeza..saya xkata plak yg kami nie x serasi... Sebenarnya prbezaan tue lebih kpd saling melengkapi antara satu sama lain... Perbezaan tue rasanye pasti ada pada semua pasangan...ye la...mak kita didik kita cara lain...mak dia didik dia ikut cara lain... so mst ada bezanye kn...

First skali psl habit bgn pagi... Saya mmg "morning person"... Mmg bgn pagi n suka wat keje pg2... tp my dearie plak susah nk bgn pg... Saya sgt alert dgn apa jua jenis bunyik wlpn tgh tido... Saya mudah trjaga kalu ada apa2 bunyik... Ujan tghmlm pn saya bole trsedar... Tp ny dearie...huh...hp brbunyik sblh telinga pn dia xsedar... Tp rasanyer sumer lelaki mcm tue kot... Erk xtau la tunang korg sumer cmne plak...

Second psl makan.. My dearie mkn mcm2 and xcerewet sgt... Yg penting mst ada lauk brkuah... Tp saya plak cerewet psl makanan.. Kalu makanan yg pelik2 or xbiasa makan mmg saya xkan makan... Dia mkn sumer sayur tp saya cuma mkn sayur hijau je... Sayur cm lobak, tomato, terung tue sumer saya x makan... Then bln2 pose nih...my dearie wajib bgn utk sahur... Tp saya plak malas bgn sahur... Every year pose saya xpenah bgn sahur... Family pn dh paham perangai saya n xkan kejut saya bgn sahur... Saya xde selera la nk mkn pg2 tue.. Tp alhamdulillah saya bole brtahan seharian pose... My dearie tue lain plak... Kalu x sahur je sure lembik time pose esknye... =) Haih...thn dpn trpaksa la blaja bgn sahur n siapkan makanan utk sahur 4 my dearie...

Third pasal perangai la...saya mmg baran n cpt marah... dan my dearie adalah sebaliknye... dia mmg cool je... Alhamdulillah spjg saya kenal dia...dia xpenah lg tinggi suara dgn saya... Saya pn xpenah lg tgk dia tinggi suara ngn sape2... Saya mmg cpt ilang sabar n mula membebel bila xpuas ati... Tp my dearie bole je rileks..wat muka tenang je... Saya pn xtau bila dia marah... hahaha... Bila saya mula membebel dia akan ckap "sabar la..".. dgn muka xde perasaan plak tue...huh... Tp sikap cool dan penyabar dia tue la yg membuatkan hubungan kitaorg nie brpanjangan... Alhamdulilah sbb spjg brkawan dan brtunang nih kami xpenah lg brgaduh dan brtekak.. Saya brsyukur sgt... Merajuk skit2 tue biasa la...asam garam brcinta kn...

Pastu psl masa...saya mmg very punctual..if i said 10 so be there at 10.. Saya akan smp awal or on time... Tp my dearie xpenah tepat...mst lewat... Tue yg slalu wat saya ilang sabar... Kdg2 nk tunggu dia smp saya bole trtido dlu tau...huh... Then saya mmg well plan punye manusia.. Kalu nk kuar or gi mana2 kena plan or inform saya awal2... so saya bole manage time saya.. Tp my dearie jenis yg suka ati dia je... Bila nk kuar bole sms "jom kuar skrg..".. erk...saya dh la nk brsiap mcm2... Org lelaki nie lain la... xbyk menda nk brsiap... Saya nk kena gosok baju...gosok tudung..nk lilit tudung... mcm2 hal lg la... so bgtau la awal2...

Psl wedding pn kami agak brbeza...dlm pd saya xkisah2 nih...tp saya still ada checklist...ada perancangan utk majlis kami nnt... Tp my dearie wat xkisah je... Dia slalu kata "ala...org pompuan je slalu prepare2 nie...abg  ikut je..".. Huh...langsung xleh nk share pendapat... Tp kalu dtg time mood baik dia tue...sume menda nk amik tau psl persiapan kawen tue..smp kasut kawen utk hantaran kami pn dia yg pilih... Pandai plak pilih heel yg cntik utk saya...hehehe... Yg paling ketara skali psl gmbr pre-wed... ati saya nie melonjak2 la nk wat gmbr pre-wed... Tp my dearie beria-ia la xmo amik gmbr pre-wed sbb malu katanyer.. haihh... Smp skrg saya xdpt pujuk dia lg... =(

Sbnrnye byk lg prbezaan kami yg saya perasan...tp cukup la nih..hehe.. yg lain tue biar la saya je yg tau..hehehe.. Yg penting saya kena blaja menyesuaikan diri la pasni... Persamaan tue mst la ada gak kan... Tp saya lebih fokus pd prbezaan sbb saya perlu sesuaikan prbezaan tu dgn diri saya sblm kami jd suami isteri... Insyaallah... hurm...korg plak cmna erk?? Pastu cmna korg sesuaikan diri ngn prbezaan nie sumer? Share ngn saya bole x...=)



To my dearie...wlpn kita brbeza tp saya ttp sayang kamu...=)

2 comments:

kaklong said...

SWEET!.....nyer....

Shakina Farhan said...

sama la kita..ramai ckp muka sama..sampaikan org igt mak tunang mak kina..hehe