Daisypath Anniversary tickers

Nuffnang Ads

Tuesday, July 12, 2011

A Day at Putrajaya

~Salam~


Allahuakbar...penat btul la seharian merayap kt Putrajaya smlm.. We start our journey as at 12 noon.. Xleh nk kuar awal coz my dearie tue ada byk keje nk wat kt umah b4 kuar.. Mengalahkan aku yg pompuan nih... =)



Memula pegi Carefour Wangsa Maju...nk cari handphone idaman my dearie dlu... Punye la lama nk mendapatkan hp yg dihajati... Nk dptkn yg murah kena signup ngn plan M.Axis tue.. proses mensign up tu je dh brjam2.. Tensen btul coz aku nk rush gi wedding kwn aku kt Putrajaya.. Muka aku mula la menghasilkan mcm2 mimik muka.. My dearie tau aku dh mula ilang sabar... so dia pn memujuk ngn berhemah skali.. yer...saya lebih mudah ilang sabar brbanding my dearie.. teruk kn??


Dh pukul 2ptg pn kitaorg still kt Carefour tue lg..cmna la aku xhangin...huh... Its almost 3pm br kitaorg gi Putrajaya... Tue pn aku dh siap ckp kt my dearie "kalu org dh xde or lauk2 dh abis, kita juz msk pass adiah je la yer.. Pastu gi mkn kt Alamanda la.." huhu... My dearie pn memecut dgn laju ke Putrajaya... Kitaorg smp dh pukul 3.30pm... Org mmg dh xramai..but still ada lg yg br smp cam kitaorg.. And lauk pn still byk lg... So kitaorg pn mkn je la coz dh lapar sgt... Owh..daging kicap dia sedap tau...menyesal amik skit je..=(



Sempat la jmp my fren Wan Nazma Asyikin and her husben.. So borak2 sekejap and amik2 gmbr.. Urm...wedding nie kat Dewan Melati Kompleks Perbadanan Putrajaya.. Dewan tue mmg cantik...aku sgt suka... Wan kata dewan nie ada diskaun utk kakitangan kerajaan n dia dpt diskaun coz ayah dia adalah kakitangan kerajaan... Pelamin Wan pun simple and nice... Baju yg cantik sgt sesuai dgn Wan... Congrats Wan & husben...







Pastu trus gi PICC lak utk Pameran Pengantin Malaysia.. yeeaaayyy... Dis is my 1st Pameran Pengantin..dunno wat to expect... So plan nk gi jln2 je...



Bila dh smp sana...mata trus trbuntang tgk pelamin2 yg saaaaanggggaaaatttt cantik hokeyy.. Aku trpegun tgk sumer pelamin2 tue... Waaaaa...sgt truja... Ikut ati rasa nk booking je sume pakej kt situ.... Kitaorg tawaf 4 1st round utk collect pamplet and quotation dlu... Pastu dok luar jap...belek2...and asingkan mana yg kitaorg brminat utk tau lebih lanjut... 2nd round br kitaorg gi ke booth yg kitaorg dh pilih utk dgr explanation plak... Bayangkan masa tue dh pukul 6ptg... hehe... Kitaorg brdua yg kekurangan lemak nih dh mula kesejukan... hehe...




Nie pelamin yg paling aku suka..dari Dina Halim.. My dearie pn setuju.. Tp ianya adalah mahal...=(




Bila dh pusing2 tue trjumpa la booth CST Production.. (erk..aku xreti la nk wat link tue...nnt aku blaja dlu yer..hehe..) aku tgk video yg diaorg tayangkan kt booth diaorg tue.. Highlight majlis kawen Tomok & Ayu... sgt sweeeetttt...sgt bestttt... Dan CST ada wat promo utk pameran tue... RM1499 utk 1 event... Lps dgr explanation sumer, kitaorg dok luar lg utk diskus... Lps menulis bajet2 sekalian mak nenek...aku pn ckp nk la videografer utk nikah nnt... My dearie pn kata ok... so kiatorg trus booked... And we are the last customer aritu sblm Pameran Pengantin Malaysia 2011 melabuhkan tirai... hehehe....



Mst ramai yg pelik nape la aku booked videografer dlu..pdhal byk lg yg lebih penting... Pelamin, baju, fotografer... Hurm...jawapannye ialah aku jatuh ati ngn highlight CST utk wedding Tomok tue.. tue je reason dia... Walhal aku nk survey2 je... Tp promo tue sgt menawan ati... so booked je la... Pelik ke?? Mcm x je... hehe.. So nxt time br nk survey2 utk vendor yg lain2 plak..


Kuar je dr PICC tue..my dearie ckp dia lapa.. omaigod... aku trlupa yg kitaorg cuma mkn kt wedding Wan je.. Masa tue dh kul 9 lebih.. No wonder la my dearie ngadu lapa... Hahaha... Excited tgk pakej2 smp aku lupa psl mkn.. Sian my dearie.. Balik tue trus gi mkn kt Ampang.... Lps mkn my dearie gi jmp kwn dia kat Segambut lak...


Smp umah dkt kul 12tgh mlm... huwaaaa....sgt penat... xlarat nk wat pape dh... Hehe.. End of story... daaa....

No comments: