Daisypath Anniversary tickers

Nuffnang Ads

Tuesday, May 7, 2013

Nursing Wear

~Assalamualaikum~

Seperti yg dijanjikan semalam...arinie saya nk citer psl nursing wear...  Lepas2 brsalin nie nk beli baju pn kena pikirkan anak...kena pilih baju yg mudah nk susukan anak... Xleh trlalu ketat dan trlalu singkat... Sejak kahwin hubby dh request supaya pakai baju yg betul2 menutup aurat... So dr lps kawen lg saya dh mula tukar wardrobe saya sedikit demi sedikit... Insyaallah akan menjaga aurat selagi mampu...

Baju utk nursing yg agak famous adalah dr brand Autumz or Fabulousmom.. Tp kebanyakkannya lengan tiga suku... Design cantik gak la.. Kat bwh nie antara design yg saya plan nk jadikan koleksi...hehehe...  Yg lengan tiga suku tue bole pakai sarung lengan.. =)

 ~Phoenix Peplum by Fabulousmom~


~Dews In Purple Mallow Dress~ 


 ~Stella 2-in-1 Maternity/Nursing Top~


~Arabella 2-in-1 Maternity/Nursing Tunic~ 

Kalu nak beli baju nursing Autumz ngn Fabulousmom bole la pegi jenguk2 FB Little Sofea Collection atau   Yusra's Closet... Pandai2 la korg bandingkan harga yer... =)


Tp setakat nie saya lebih suka beli baju Nursing Muslimah... Bole tgk kt Aqeela Muslimah Wear. Baju2 kt sine dh tentu menutup aurat dan sesuai untuk menyusukan anak... Saya dh ada 4 koleksi Aqeela nie.. Hehehe.. Pasnie nk tambah lg la.. Selain dari beli kt page Aqeela sndr, bole gak beli kat Milky Way atau Junior Aulad... Antara design yg ada...





Design 1, 2 dan 3 tue saya dh ada...Design yg ke4 tue plan nk beli nnt.. Hehe.. Ada lg satu koleksi Aqeela saya tp xjmp gambar la.. Hehehe..

So far saya sgt selesa pakai baju Aqeela nie.. Kat baju pn ada poket tau...so kalu baju tue labuh xperlu nk selak baju untuk seluk poket seluar.. Bole smpn hp dlm poket je... =)  Bukaan utk menyusu pn xberapa nmpk so org xperasan pn kita tgh menyusukan baby...  Tp utk keselamatan saya still guna nursing cover... Maklum la si Sofiyya nie kalu menyusu tgn dia dok merayau2...abis ditarik tudung baju ibunya nie.. So takut trselak better guna nursing cover... Hehehe...

Last skali nk tunjuk gambar tuan tanah pakai baju Aqeela... hehehe..



Mommies sumer ...jom shopping...hehehe...

No comments: