Daisypath Anniversary tickers

Nuffnang Ads

Tuesday, November 9, 2010

Kenduri doa selamat & tahlil

~Salam~
Memula skali aku nk wish Hepi Deepavali utk kengkwn yg bragama Hindu..oleh kerana kita 1Malaysia jd kitaorg pn cuti la pd 6/11/2010 aritu..hehe...

Alhamdulillah..ujung bln aritu dpt rezeki lebih skit...so aku brcadang utk wat kenduri doa selamat dan tahlil utk arwah nenek... Mak aku lak cadangkan wat smlm n kebetulan lak Jumaat tue cuti Deepavali so cousin2 aku kt asrama sumer dpt blk...

Jumaat tue aku dh kuar gi beli brg2 kering utk msk... Then pg Sabtu tue mak aku gi pasar utk beli brg2 basah lak... Lauk2 yg terlibat adalah ayam masak merah (menu wajib), asam pedas ikan tenggiri, acar berempah (favourite arwah nenek), pulut kuning ngn rendang daging...
Pastu pg2 tu adik aku bgtau yg mak mertua dia nk wat kerabu mangga a.k.a somtam versi Jawa..ntah..aku pn xpenah mkn cmna...alang2 org dh nk tolong watkn tu aku pn brtungkus lumus la kait mangga dpn umah aku...dpt la smp satu plastik penuh...siap kena gigit kerengge lg..huhu...

Alhamdulillah..sumer brjalan lancar..lauk pauk pn abis... Timer kasih la pd sedare mare yg menolong esp Makndak, Makuteh, Maklang..Cousin2 aku..Mastura, Ina, Saniah, Aliah...Makbuyung yg dtg gak mlm tu..Baya..hehe... Timer kasih sumer ye... Sedare mare kita sumer mmg beshh kn...hehe...

Tgk gmbr la plak yer..

Nie je gmbr yg ada...hahaha...bz sgt smp xsempat nk snap2 gmbr..hehe.. Ok la tu kn... Daaa...

No comments: