Nuffnang Ads

Friday, August 27, 2010

16 Ramadhan 1431H

Salam..

Sekejap je kan masa berlalu.. Tak sedar dh 16 Ramadhan..maknanye dh separuh jln kita berpuasa thn nih.. Hurm..Pasi raya..yeayy...

Smlm kat umah kitaorg ada plan adik beradik... Bkn plan main mercun and whatsoever yer.. Plan kitaorg yg suci bersih tu ialah memasang pelita di halaman rumah.. hehe.. Best tau... Beli je pelita kecik2 kat Giant pastu beli minyak tanah... Pacakkan kayu kat laman rumah utk gantung pelita tuh...

Misi kitaorg tu sgt la brjaya sbb jiran2 sumer kata " Erh..seronok nyer..terasa suasana kampung.." Secara xlangsung kitaorg dpt pahala sbb menceriakan ati jiran2.. haha.. alhamdulillah.. At least org lain pun hepi gak dgn keje kitaorg tuh.. Ye la..dok tgh2 bandar Ampang tuh..tetiba ada umah yg wat stail ala2 kampung...mst la best.. Tp kalu bole main bunga api lg meriah...Bunga api yer..bkn mercun tau... Gmbr...erm..sbb amik gmbr pki hp je..so gmbr xclear p0n..so mls la nk upload..

Misi seterusnya ialah wat kuih raya.. Biasa la...kuih wajib yg kitaorg wat tiap2 thn seperti cornflakes madu, tart dan rempeyek.. Kek coklat dan kuih2 lain akan dipertimbangkan mengikut bajet... mls la nk citer psl bajet..nnt secara xlangsung trkutuk bos plak.. so baik xyah citer.

K la..upload gmbr pelita dr Google je la..hehe..



camni la lebih kurang pelita kat umah aku tu..sangkut kt kayu.. cuma pelita aku warna merah.. hehe... kat bwh ni la rupanyer kalu dh nyalakan pelita byk2.. meriah sgt.. Jd xsabar nk raya plak..

Tu je..daaa....

No comments: