Daisypath Anniversary tickers

Nuffnang Ads

Tuesday, January 19, 2016

Pencapaian trbaik Sofiyya sepanjang 2015 (",)

~Assalamualaikum~

Tgh semangat nie nk update blog. Byk sbnrnya nk cerita tp xtau nk citer yg mana satu dlu. Especially kisah Sofiyya.

Biggest achievement by Sofiyya utk tahun 2015 ritu bila dia dh free diapers. Tp free diapers siang je la... Mlm saya still pakaikan dia diapers sbb saya sndr mls nk kejutkan dia bgn pegi bilik air. Hehehe. Pemalas sgt la ibu Sofiyya nie. Insyaallah kita cuba utk 2016 nie.

Another achievement by Sofiyya is dia dh hafaz Al- Fatihah dan 3 Qul, doa makan, doa tdo, kalimah syahadah. So far try tambah doa masuk tandas tp dia blm hafaz lg. Saya perasan yg Sofiyya nie mmg cpt dlm hafazan sbb dia jenis audiotori so bila kita bc brulang2 kali kt dia mmg dia akan hafaz. Itu kelebihan Sofiyya.

Skrg nie tgh ajar Sofiyya membaca. Saya google dan tanya2 kwn2 dlm group mostly suggest ajar anak kaedah phonics. Buku yg paling femes utk ajar membaca adalah Peter and Jane dan Bacalah Anakku. Kebetulan kawan saya ada bg full set Peter and Jane kt Sofiyya so bole la manfaatkan. Jimat dh duit ibu abah...hehehe... Utk BM plak saya guna buku Siri Pantas Membaca. Hopefully Sofiyya dpt la membaca masa umo 4thn nie... Tp nk bgtau la...saya bkn la pgg rotan paksa Sofiyya blaja yer. Saya ajar Sofiyya pn santai2 je.. Kalu mood dia ok senang la nk ajar.. Kalu mood dia x ok mmg dia xnk la blaja... So far Alhamdulillah Sofiyya senang je nk ajak blaja.

 Nie la set buku Peter and Jane
 
Nie blaja membaca dr Siri Pantas membaca
 
Sekarang nie Sofiyya dh skola. Skola dia plak lebih menekankan aspek agama, So bila balik tue bole la dgr Sofiyya selawat...zikir asmaul husna... kdg2 trdengar gak Sofiyya baca bacaan dlm solat... Lega la gak Sofiyya nie jenis cpt blaja. Kalu nk harap ibu ajar sumer mmg x sempat la. Makanya terima kasih la pd sumer teacher Sofiyya kt skola tue.
 
 
 Next entry nk citer psl skola Sofiyya plak la.. Ibu excited bila anak dh pegi skola nie..hehehe...