Daisypath Anniversary tickers

Nuffnang Ads

Sunday, November 20, 2011

~Wedding Preps & Sabtu yg Produktif~

~Assalamualaikum~

Sabtu yg agak full dan saya brjaya settlekan beberapa persiapan kawen... Firstly persiapan baju utk my family.. Wlpn Jakel ada wat Sale skrg tp kitaorg nie sibuk la nk gi shoping kt Nilai 3.. hehehe.. Niat asalnya nk jalan2 cuci mata je... Tp bila dh tgk2 tue and family members sumer dh brkenan... Beli je la trus kan...

Brtolak dr ampang around 1 tghari.. trus gi Nilai 3.. Abah saya blk keje trus jmp kitaorg kat Nilai 3 (abah saya keje kt KLIA..dh dkt ngn Nilai pn..). Memula mmg xtau nk beli material apa utk family...bila dh jln2 tue diaorg sumer nk pakai satin ngn lace... owwhhh...saya dh bgtau awal2 xleh overshadow pengantin yer...so kena pilih lace yg simple and xde batu2...hahahaha... Kain2 lace kat Nilai nie agak ok la harganya bg saya.. 4 meter satin + 2 meter lace = RM80. So saya pn trus decide utk beli kat Nilai... Malas plak nk pikir nk survey kt Jakel dlu ke... Alang2 dh smp Nilai and dh ada yg brkenan beli je la... Pastue mak saya brkenan ngn kain langsir plak... Beli yg murah2 je... RM5.90 semeter... Abah saya kata ok...maka bole la beli langsir tue... Settle dh hal kain dan langsir sumer...

Gaya polis trafik...hahaha.. Main tunjuk je kain mana yg nk... 


 "Ishh..lain yg aku suh amik..lain plak yg ko amik.."
*mukaxpuasati*


Satin dan lace yg brjaya di rembat... x shining sgt kn???


Sessi membayar di kaunter

Lepas settle urusan kain2 dan langsir...saya singgah kat kedai2 pengantin lak... tp sbb dh penat sgt saya xlarat nk msk setiap kedai...lgpn ari dh ujan..so saya singgah kt VR je... Jmp botol utk doorgift mcm yg Puan Sri Lienda citer dlm BBf sblm nie.. Harga sebotol RM1.00 tp kalu beli 500 and above dpt RM0.80 sebotol... Punyer la lama saya nk memikir sama ada nk beli ke x.. coz still thinking nk pegi QP yg Kina citer tue.. Urm..bila tanya mak ngn adik2...diaorg sumer kata RM0.80 tue dh ok la... Rajin ke nk gi mencarik QP kt Puchong tue??? Penat memikir...last2 decide nk beli je la kt VR tue...sbb xtau bila ada masa nk gi QP tue...  Dh order 1100 pieces... Within 3 weeks br dpt... xkisah la nnt Abah bole gi amik coz dia keje kat KLIA je kan... Cer tgk gmbr bwh nie...betapa khusyuk saya dok tenung botol2 tue smbil pikir nk beli ke x...huhuhu...


nk beli ke x? nk beli ke x? nk beli ke x? 


 anak buah saya geram tgk bunga2 dan riben..hehehe

Nak dijadikan citer sblm blk tue... Handbrake kete xleh trn plak... Adoiyaiii... Tp nie bkn kete saya... Kete adik saya... Yg dia plak xreti psl kete sbb husband dia je yg drive... Saya rasa suspen jap...hahahaha... Masa tue abah saya dh gerak dlu ngn kete dia... Neves la saya.. Adik2 saya try turunkan pn xleh... Trus kol my dearie.... Dia kata "tarik ke atas dlu..Pastu br trnkn...".. Confident je saya jwb "dh buat..tp xleh gak.."... sambil tue tgn wat gak mcm dia ckp... Tetiba bole plak trn handbrake tue... hahahaha... Ngeng btol la...



On the way balik tue ujan trn lebat spjg jln... MIL adik saya kol kalu nk gi jmp org catering tue.. Mak saya kata alang2 dh kuar nie jom la pegi trus... Singgah umah MIL adik saya dlu pastu trus gi pejabat Caterer tue..


NMR Catering & Canopy... mmg xpenah jmp kat memana pameran pengantin... Tp peralatan dia lengkap sumernya... MIL adik saya yg suggest catering nie coz dia dh byk kali brurusan dgn catering nie... Bole la brtolak ansur skit... hehehe... Saya penah gak rasa food diaorg... Sdp la... 

Saya dh list down apa yg saya nk dr caterer and budget saya... So senang la saya nk diskus and mtk mana2 yg diaorg xmasukkan dlm pakej... Lps negotiate Pakej yg saya dpt utk budget saya ialah :

A. Menu Asas utk 1100 tetamu
1.Nasi Briyani/Nasi Putih
2. Ayam masak merah
3.Daging Briyani
4. Dalca Daging Sayur
5. Acar buah
6. Papedom
7.Buah Limau
8. Bubur Kacang
9.Air Sirap

B. Kerusi & Meja
1. Meja bulat tetamu & alas = 30 set
2. Kerusi Plastik bersarung & riben = 240  (tp dia akan bwk lebih )
3. Meja VIP (Kerusi banquet bersarung & riben & Dome) = 4 set
4. Meja buffet = 2 set
5. Meja Kek & meja hadiah.
6. Meja Pengantin dan hiasan utk 12 pax

Free :
1.Teh tarik
2. Baby Dome
3. Red carpet
4. Kerusi Pengantin utk Makan beradap.

Extra Add on utk nikah :
1. Khemah & Scallop = 1 set
2. Kerusi & Meja utk khemah = 50 pax.

Total : Not more than RM12K.

Ok x? Saya masih menunggu approval dr Abah saya... Kalu Abah approve trus saya nk byr deposit... hehehe.. Kebetulan date yg saya nk tue still available... So ok la... Akan dptkan approval secepat mungkin...hurm... Owh..sape2 nk contact no catering nie bole la email saya yer... =)

So tue je la update utk Saturday yg produktif... Arinie ada byk lg plan utk wedding prep... Will update later... Hepi weekend everyone...daaa...

2 comments:

Rina Lia (◕‿◕)✿ said...

sangat2 ok! rina punye lg mahal huhu..tp da book pun..xpla, janji smua bjln lancar nnt :)

dhiera zainudin said...

ok kot 12k tu~ erk. xtaw la...