Daisypath Anniversary tickers

Nuffnang Ads

Friday, September 23, 2016

Aiskrim Homemade versi Mudah

~Assalamualaikum~
 
 
Aritu sape perasan ada promo RM1 utk susu kotak Dutch Lady kt 7eleven? Hah...masa tue saya sempat la beli 35 kotak kot... letak kt opis skit and bwk balik umah skit. Bila dh byk2 tue mmg lmbt la abis sbb boring ari2 minum susu kan...
 
 
So one day tue Sofiyya requested for ice cream. Slalunya saya buat aiskrim Milo atau pn oren je dr sunquick tue. Tp dah lama gak xbuat aiskrim nie. Bila Sofiyya dh mtk tue...br la trhegeh2 nk buat. Tp bila check2 kt dapo... Milo ngn oren dh abis. Alaa....Sofiyya dh merengek nk aiskrim gak.
 
Jd....sebagai ibu yg genius dan prihatin...saya pn decide nk bekukan je susu Dutch Lady tue jd aiskrim...hehehe.. Senang keje. Sofiyya xsabar2 nk tgk saya buat aiskrim tue. Saya buat aiskrim tue malam...so sejukkan dan pg esk dh bole mkn. Dh kenapa kan pg2 nk bg anak mkn aiskrim....hahahaha.
 
Cara dia senang je... bkk je susu kotak tue...tuang dlm bekas aiskrim tue...pastu masukkan kt tmpt beku dlm peti sejuk...dh siap. Esk pg dh bole mkn. Yeayyy...
 


 
Makanya esk pg2 bgn je tdo Sofiyya dh mtk aiskrim tue. Xsempat mandi apa lg dia dh mtk aiskrim. So bg je la kn... Nk tau rasa dia cmna? Hurmm...biasa je...xla sedap sgt pn...lg sedap kalu tmbh buah2 ke...tmbh yogurt ke... Nie plain je so xsedap sgt...and bila dh beku tue susu tue jd tawar skit. But still ok la.. Bole je makan...
 
 
 
Owh...nk citer gak...masa kitaorg pi Taman Layang-Layang kt Kepong tue pn ada org jual aiskrim nie. Tp dia ada alat utk bekukan aiskrim tue on the spot la... Saya sndr tgk dia gunakan susu kotak Dutch Lady tue dan bekukan dalam mesin tue... Nahhh...RM1 bayo kt dia. Trus saya ckp kt Sofiyya...sama je la mcm ibu buat kn....Sofiyya pn setuju...sama je... hehehe...
 
Kalu korg bosan2 kt umah...bole la ajak anak2 buat aiskrim nie... Senang sgt2... Ok...daaa....

1 comment:

Orked said...

whoaaaa...style lah. nanti free nak try la. tp bukan utk anak, utk mak nye. hiks